ΗΧΟΣΥΓΚΥΡΙΑ 2002 | ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, 19:00
ΑΠΟΘΗΚΗ ' Γ / ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

+ ΕΡΓΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
+ ΣΥΝΘΕΤΕΣ
+ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
+ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Χ. Λεφάκης

ΕΡΓΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ

Η Φετινή ΗχοΣυγκυρία διοργανώθηκε με παίρνοντας υπ'οψη της δύο παράγοντες. Αφενός το feedback από την πρώτη της παρουσίαση πέρσι στο πλαίσιο της Φωτογραφικής Συγκυρίας 2001 και αφετέρου τον θεματικό προσανατολισμό της φετινής. Ο πρώτος, επιβεβαίωσε τις επιλογές που είχαν γίνει πέρσι περί του ρόλου, του χαρακτήρα και των ιδιοτήτων της, όπως είχαν τότε διατυπωθεί. Η ΗχοΣυγκυρία είναι ένα «συνοδευτικό γεγονός» που στοχεύει να «συμβάλει, να προβάλει, να γιορτάσει». Αλλά, πέραν του κάπως δυσεξήγητου «τι και πώς;», είναι κατά τα άλλα σαφές πως μία τέτοια δράση είναι αμφίδρομη και συνεργική. Όπως άλλωστε έγινε και στην πράξη πασιφανές πέρσι. Διέγερση των αισθήσεων και δια-καλλιτεχνική εκτίμηση μέσω "Συγκυριών"!

Η περσινή εκδήλωση κατέδειξε επίσης ένα λειτουργικό σχήμα που υιοθετήθηκε και φέτος. Μικρά έργα νέων Ελλήνων συνθετών, πρόσφατα, «μοντέρνα», ποικιλόμορφα, που έχουν κάτι ιδιαίτερο να πουν σε ένα διεθνές κοινό. Από την άλλη πλευρά, η φετινή θεματική επιλογή της ΦωτοΣυγκυρίας, «Ανθρωπισμός και Φωτογραφία», σαφώς επηρέασε τις επιλογές της ΗχοΣυγκυρίας. Η αναζήτηση όμως μιας προφανούς αντιστοιχίας θα ήταν μάταιη αν όχι άσκοπη. Γιατί, όπως εκτεταμένα συζητήθηκε πέρσι στο σχετικό σεμινάριο «Φωτογραφία και Ήχος» του Ferdy Carabott στο πλαίσιο της Φωτοσυγκυρίας 2001, η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της ΗχοΣυγκυρίας θα πρέπει να έγκειται σε μια προσέγγιση κυρίως «αντιστικτική»! Κι ένα πρόγραμμα επιλεγμένο κατ' αυτόν τον τρόπο δεν φαίνεται να έχει ένα προφανή συσχετισμό. Αλλά, προφανής ή μη, η σχέση, η αποτελεσματικότητα, τουτέστιν η επιτυχία της εκδήλωσης, θα κριθεί στο τέλος. Και τον βαθμό της επιτυχίας θα τον κρίνουμε πάλι μαζί!

Χ. Λεφάκης

:: ΣΥΝΘΕΤΕΣ ::

Γιώργος Κουμεντάκης, Μιχάλης Λαπιδάκης, Σίμος Παπανάς, Σοφία Σέργη, Δημήτρης Μηνακάκης, Ορέστης Τουφεξής, Βασίλης Κίτσος, Ευαγγελία Κίκου
μουσικοί: Ερατώ Αλακιοζίδου, Οδυσσέας Καρύδης. Θεόφιλος Σωτηριάδης, Μαριά Σπανού, Σίμος Παπανάς, Αλεξάνδρα Βόλτση, Δημήτρης Μαρίνος

:: ΜΟΥΣΙΚΟΙ ::

Εριέττα Αλακιοζίδου πιάνο, Αλεξάνδρα Βόλτση βιόλα, Δημήτρης Γκουντίμωφ βιολοντσέλο, Οδυσσέας Καρύδης κλαρινέτο, Σοφία Κυανίδου σοπράνο, Λενιώ Λιάτσου πιάνο, Σίμος Παπάνας βιολί, Μαρία Σπανού, βιολί, Θεόφιλος Σωτηριάδης άλτο σαξόφωνο, Λόλα Τότσιου πιάνο.

:: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ::

Γιώργος Κουμεντάκης (1959)
Μεσόγειος Έρημος (2000) (6')
4 μέρη από την σουίτα για πιάνο
πιάνο: Λόλα Τότσιου

Σίμος Παπάνας (1979)
Μέρες του 1903 (2001)(5')
για σοπράνο και βιολί,
πάνω στο ομώνυμο ποίημα του Κ. Καβάφη
σοπράνο: Σοφία Κυανίδου
βιολί: Σίμος Παπάνας
Τρία Κομμάτια για Δύο Βιολιά (2001) (8')
βιολί: Μαρία Σπανού και Σίμος Παπάνας

Μιχάλης Λαπιδάκης (1960)
Taksims (1991) (12')
για σόλο μαντολίνο

Σοφία Σέργη (1972)
Nocturne , L'Amour Dans La Vie Est Rouge
(1999) (7.30')
για τενόρο σαξόφωνο και πιάνο
σαξόφωνο: Θεόφιλος Σωτηριάδης
πιάνο: Λενιώ Λιάτσου

Διάλειμμα

Δημήτρης Μηνακάκης (1951)
Ανακύκλωση (1988)(10.30')
για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο
βιολί: Μαρία Σπανού
κλαρινέτο: Οδυσσέας Καρύδης
πιάνο: Εριέττα Αλακιοζίδου

Ορέστης Τουφεκτσής (1966)
Fraktum 1,1 (1999) (7')
για σόλο πιάνο
πιάνο: Λενιώ Λιάτσου

Ευαγγελία Κίκου (1965)
Saos (1998)(7.30')
για μαγνητοταινία

Βασίλης Κίτσος (1972)
«Το Ύστερο των Σαββάτων» (2000) (8')
κουιντέτο για πιάνο, κλαρινέτο, βιολί, βιόλα και βιολοντσέλο,
πιάνο: Εριέττα Αλακιοζίδου,
κλαρινέτο: Οδυσσέας Καρύδης
βιολί: Μαρία Σπανού
βιόλα: Αλεξάνδρα Βόλτση
βιολοντσέλο: Δημήτρης Γκουντίμωφ

BACK TO TOP ...

 



© 2002 - created by magnet