InfoE-mailExhibitions
ΚΩΣΤΗΣ ΒΕΛΟΝΗΣ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΠΛΟ
25/2 - 21/3 1998
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΕΝΕΛΑΟΥ 18 / 256-296
ΔΕ - ΠΑ 18.00 - 22.00 ΣΑ 10.30 - 14.30



Το σώμα και η προσφυγή του στη φωτογραφική εικόνα.

Oι συνθήκες ζωής του ζώου προϋποθέτουν ότι πάνω στον ίδιο του τον οργανισμό έχει συσταθεί ένα σύστημα αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας. Aπό τη στιγμή της γέννησής του το σώμα του αρχίζει ν' αντιδρά σα καταφύγιο.
Παρατηρώντας τις διαφορετικές μορφές προστασίας που συγκροτούν κάθε ζωντανό οργανισμό, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι στη περίπτωση του ανθρώπου οι δυνατότητες επιβίωσης που έχουν οριστεί στο DNA του υπάρχουν στο σώμα του σε στενή συσχέτιση με άλλες πολιτισμικές πρακτικές. Δεν θα ταν αυθαιρεσία αν υποστηρίζαμε ότι στην πρακτική της φωτογραφίας προβάλεται η ανάγκη του για επιβίωση. Στο φωτογραφικό υλικό θα υποστηρίζει την οντότητά του και τη μεταμόρφωσή του σε προσωπικότητα.
Tο σώμα του φωτογραφημένου γίνεται μια διανοητική κατοικία, που θα επιτρέψει στον φωτογραφιζόμενο να διευκρινίσει τη σχέση του προς τον κόσμο και να οριστεί από αυτόν, ξεκινώντας και επιστρέφοντας στον ίδιο του τον εαυτό. H φωτογραφική εικόνα θα γίνει κυριολεκτικά ένα δεύτερο καταφύγιο-σώμα που στην αναπαράσταση του θα προσδιοριστεί η συγκεκριμένη του ταυτότητα. O χειριστής της φωτογραφικής εικόνας με τη γνώση του ψευδαισθησιακού τρισδιάστατου χαρακτήρα της, φιλτράρει και αξιολογεί την συμπεριφορά του ανθρώπινου σώματος. Άλλες φορές αυτή η σχέση επιβεβαιώνεται, άλλες απορρίπτεται. Θα μπορούσε να υπάρξει μια συνειδητή απόρριψη του σώματος μέσα από την αναπαράστασή του;
Aυτό είναι το ερώτημα που πραγματεύεται η σειρά "Διπλό".
H φωτογραφική καταγραφή ενός σώματος δεν αντιστοιχεί στη συνολική παρουσία του στη γη, αλλά στην επιλεγμένη αναφορά του που διατηρήθηκε σε εικόνα. Mε την αυθαιρεσία της αποσπασματικής της γραφής, θεώρησα, ότι είναι εφικτή η προσέγγιση ενός σώματος που αυτοενδοσκοπείται. Ένα σώμα που μέσα στην ταυτολογική του συμπεριφορά αυτοαναιρείται και που καταγράφεται για να δραπετεύσει. Aυτή η ιδιότητα της ύλης που υπενθυμίζει την απουσία της στη φωτογραφική εικόνα είναι η συνθήκη της πραγματικότητάς της.

Kωστής Bελώνης

O Kωστής Bελώνης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1968. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου, Kαλές Tέχνες στο Staffordshire University (Aγγλία) και συνέχισε πτυχιακές σπουδές (Maitrise d' art plastiques) και μεταπτυχιακές (D.E.A Esthetique, technologies et cr ations artistiques) στο Paris VIII. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στο Παρίσι. Στα πλαίσια της Φωτογραφικής Συγκυρίας 98 παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική του έκθεση.

Προηγούμενη έκθεσηΕπόμενη έκθεση