ΗχοΣυγκυρία 2001
ΕΡΓΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού / φουαγιε
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2001, 7:00 μμ

Υπεύθυνος προγράμματος και διοργάνωσης
Χαράλαμπος Λεφάκης

Σε αντίθεση με τη Φωτογραφία, η Μουσική, της οποίας η φύση είναι το φανταστικό, αγωνίσθηκε επί μακρόν να αποδείξει ότι είναι εξ ίσου ικανή και ως παραστατική! H Η επιτυχία της επ'αυτού αποδείχθηκε σχετική, καλύπτοντας ολόκληρο το φάσμα ανάμεσα στα δύο άκρα και υποθάλποντας έτσι τη διχογνωμία στις τάξεις των θεραπόντων της Τέχνης (της Μουσικής) ως προς την πραγματική της φύση: επρόκειτο η Μουσική να είναι προγραμματική ή απόλυτη; Φευ, το ερώτημα που τέθηκε δεν ήταν μόνον υπαρξιακό, καθώς κατέληξε να χρησιμεύει ως δοκιμή ηλιοτροπίου της καλλιτεχνικής αξίας! Με την εποχή αυτή ευτυχώς να έχει παρέλθει, εκτός από αυτούς που δεν το έχουν ακόμη αντιληφθεί, η Μουσική μπορεί να είναι πλέον σίγουρη για το ρόλο της: Μπορεί να είναι ο υπέρτατος κοινωνός του ευγενέστερου και του μη απτού, ή, μπορεί να είναι το καλύτερο υποστήριγμα της Εικόνας, του Λόγου, της Κίνησης, της Τελετουργίας, της Παράστασης.

Έχοντας επί μακρόν διακριθεί και στους δύο ρόλους, ήταν πλέον θέμα χρόνου προτού η Φωτοσυγκυρία αναζητήσει την σύμπραξή της. Δεν χρειάστηκε παρά μια σύμπτωση γεγονότων και γνωριμιών των ομοϊδεατών οργανωτών της Φωτοσυγκυρίας, προτού γεννηθεί η ΗχοΣυγκυρία: Να συμβάλει, να προβάλει, να γιορτάσει! Τι λοιπόν πιο κατάλληλο και ταιριαστό σε έναν τόσο δραστήριο, κοσμοπολίτικο και τόσο πολύ σύγχρονο δωδεκάχρονο Θεσσαλονικιό θεσμό όπως η Φωτογραφική Συγκυρία, από ένα λεύκωμα σύγχρονων, πολύγλωσσων φωνών που όμως όλες είναι Ελληνικές και κατά το πλείστον Θεσσαλονικιές, για να σηματοδοτήσει την περίσταση;

Το πρόγραμμα επιλέχθηκε βάσει κάποιας προηγούμενης γνώσης του έργου των συνθετών και χρησιμοποιώντας ως οδηγό αυτήν την απροσδιόριστη ιδιότητα που αγγίζει την πρωτοτυπία, τη μεστότητα νοήματος και τη φρεσκάδα, κάνοντας κάθε ένα έργο μια επιβεβλημένη επιλογή σ' αυτό το περιορισμένο, από την φύση του, συνοδευτικό γεγονός!

Παρά το γεγονός όμως ότι η ΗχοΣυγκυρία μπορεί να είναι περιορισμένη, από τη φύση της και λόγω πόρων, πιστεύουμε ότι τα έργα που προβάλλει καθώς και οι εκτελέσεις τους, είναι αντάξια της ποιότητας και του υψηλού επιπέδου που επί μακρόν έχουν γίνει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Φωτογραφικής Συγκυρίας.

Χ. Λεφάκης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης (1966)
Τοπίο (1998)
για φωνή, κλαρινέτο σε Βb (+ κρουστά),
πιάνο και βιολοντσέλο, σε ποίηση Μ. Αναγνωστάκη.
φωνή: Δώρα Μπάκα,
κλαρινέτο (+ κρουστά): Οδυσσέας Καρύδης
πιάνο: Εριέττα Αλακιοζίδου
βιολοντσέλο: Χρήστος Γρίμπας
Συντομογραφίες (1998)
για πιάνο, πάνω σ' ένα θέμα του Ν. Αστρινίδη
πιάνο: Εριέττα Αλακιοζίδου

Μιχάλης Λαπιδάκης (1960)
Ein Andrer Hauch -I (Μία άλλη πνοή - Ι) (1992)
για σόλο φλάουτο
φλάουτο: Γιάννης Ανισέγκος
Αναμονή (1998) για βιολί και κιθάρα
βιολί: Μαρία Σπανού
κιθάρα: Άγγελος Μπότσης

Παναγιώτης Λευθέρης (1966)
Παγανά (1999)
για κλαρινέτο σε Βb και κρουστά
κλαρινέτο: Οδυσσέας Καρύδης
κρουστά: Αναστάσης Βασιλειάδης

Αντώνης Ανισέγκος (1970)
Τρεις Σπουδές (1998)
για σόλο πιάνο
πιάνο: Αντώνης Ανισέγκος

Αναστάσης Βασιλειάδης (1955)
Κυκλορυθμία (1993)
για σόλο μαρίμπα
μαρίμπα: Αναστάσης Βασιλειάδης
πιάνο: Δημήτρης Δημόπουλος

Θοδωρής Αμπατζής (1967)
Pas de Deux (1997)
για άλτο σαξόφωνο και κιθάρα
άλτο σαξόφωνο: Θεόφιλος Σωτηριάδης,
κιθάρα: Άγγελος Μπότσης

Σπύρος Μουχάγιερ (1970)
Verzweiflung (Απόγνωση) (1996)
για σόλο βιολί
βιολί: Μαρία Σπανού