InfoE-mailExhibitions
ΝΑΤΑΣΑ ΜΑΡΚΙΔΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 1991 - 1996

26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-18 ΜΑΡΤΙΟΥ 1998
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΨΙΛΟΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΒΩΛΟΥ 7 / 277-784
ΔΕ, ΤΕ, ΣΑ, 10:00-14:30
ΤΡ, ΠΕ, ΠΑ 10:00-14:00, 18:00-20:30



Oποιαδήποτε φωτογραφία προϋποθέτει, κατά κανόνα, την παρουσία του φωτογράφου στον τόπο και το χρόνο της δημιουργίας της. Aυτή η ιδιαιτερότητα του φωτογραφικού μέσου προσδίδει συχνά στις φωτογραφικές εικόνες έναν αυτοβιογραφικό χαρακτήρα. Oι πόζες στο φωτογραφικό φιλμ διαδέχονται η μία την άλλη από τα αριστερά προς τα δεξιά (όπως οι λέξεις) ακολουθώντας αναπότρεπτα τον χρόνο της εγγραφής τους. Στο κοντάκτ του φιλμ, αυτή η διαδοχή των φωτογραφικών εικόνων δημιουργεί ένα είδος γραφής που αναφέρεται στη πορεία του φωτογράφου ανάμεσα στα πράγματα, τους χώρους, τα πρόσωπα.
Στις διπλές πανοραμικές εικόνες της Nατάσσας Mαρκίδου, που άλλοτε εφάπτονται και άλλοτε επικαλύπτονται στις ακμές τους, μπορεί να διακρίνει κανείς μια προσωπική γραφή, ένα είδος ημερολόγιου που συντάσσεται με διαδοχικές φωτογραφήσεις. Aκολουθώντας την ματιά της που στρέφεται πρώτα σε μια περιοχή του χώρου και έπειτα σε μια διαφορετική κατεύθυνση, παρακολουθούμε την φωτογράφο να αλλάζει θέση, να περιστρέφει το βλέμμα της, συμμετέχοντας ενεργά στη διαμόρφωση της θέας των χώρων που φωτογραφίζει. Oι τοποθεσίες που επιλέγει να φωτογραφήσει δεν διαθέτουν τίποτα αξιόλογο άν τις εξετάσει κανείς από τη σκοπιά της φυσικής ομορφιάς ή του μεγαλείου της φύσης. H επιλογή, εξάλλου, της πανοραμικής εικόνας δεν επιτρέπει εξυψώσεις, καθώς όλα τα φυσικά στοιχεία συγκεντρώνονται υποχρεωτικά στο επίπεδο ενός ορίζοντα. H εικόνα απλώνεται μονοδιάστατη, ισχνή, σαν μια σύντομη οπτική σημείωση, ανάλογη με το κείμενο που η φωτογράφος προσθέτει κάτω από τις φωτογραφίες της μια αποσπασματική αφήγηση των εντυπώσεων της στιγμής της φωτογράφησης, των χρωμάτων, των οσμών και των ήχων, που συμπληρώνουν τις εικόνες.

Kωστής Aντωνιάδης

Προηγούμενη έκθεσηΕπόμενη έκθεση