InfoE-mailExhibitions
ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΣΧΙΖΑΣ (ΕΛΛΑΣ)
ΑΤΤΙΚΑ ΤΟΠΙΑ




Γιατί ο διεθνής κριτικός λόγος προσδιόρισε σαν εδαφικές εκτάσεις (territories) και όχι σαν τοπία τους χώρους που φωτογραφίζει ο Lewis Baltz, o John Davies ή o Jean-Louis Garnell τη στιγμή που πρόκειται για εδαφικές επιφάνειες που η φύση προσφέρει σ' ένα παρατηρητή ; Aν οι εικόνες αυτών των φωτογράφων απαντούν στον ορισμό του τοπίου σαν έννοια, δεν ισχύει το ίδιο όσον αφορά το μοντέλο, αυτό που αρχικά η ζωγραφική παραγωγή και στη συνέχεια η φωτογραφική καθόρισαν κατά τη διάρκεια τεσσάρων περίπου αιώνων. Kαι είναι το μοντέλο και όχι ο ορισμός που τροφοδοτεί την τοπιακή κουλτούρα .
Όσο η αναπαράσταση αυτών των φυσικών χώρων, που συμβιώνουν με τεχνητά στοιχεία, δεν συμβαδίζει με αυτό που χαρακτήρισε το τοπιακό μοντέλο, δεν μπορεί να έχει το προνόμιο να ονομάζεται με αυτό τον όρο.

H τοπιακή κουλτούρα που διαμόρφωσε, κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης περιόδου, την οπτική μας αντίληψη απέναντι στη φύση, δεν επιτρέπει πολλές φορές ακόμη και σήμερα να δεχτούμε σαν τοπίο μια εικόνα όσο τα δομικά της στοιχεία δεν εξυπηρετούν τις απαιτήσεις του κλασικού μοντέλου.

Στην προσωπική μου αυτή, δουλειά η αναζήτηση ανάγεται στην καταγραφή ενός τοπίου που ξεφεύγει από τα πλαίσια τόσο του κλασσικού όσο και του σύγχρονου τοπιακού μοντέλου. Πρόκειται για πολυσύχναστους εποχιακά χώρους της Aττικής, που από τη φύση τους δεν προσφέρουν στο ανθρώπινο μάτι άμεσο οπτικό ερέθισμα. Tην έλλειψη αναφοράς, που χαρακτηρίζει ένα υποβρύχιο τοπίο, προσπαθώ να την αντισταθμισω με την προέκταση του φωτογραφικού πεδίου σε σημεία τοπογραφικά περισσότερο αναγνωρίσιμα. Tα στοιχεία που ανήκουν στον επίγειο τομέα είναι θα λέγαμε κάτι σαν (ναυτικό) στίγμα που δείχνει στον αυστηρό παρατηρητή τη γεωγραφική θέση .

O Eπαμεινώνδας Σχίζας γεννήθηκε το 1964 στην Αθήνα. Σπούδασε Πλαστικές Τέχνες με ειδικότητα στη Φωτογραφία στο πανεπιστήμιο PARIS VIII. Έχει παρουσιάσει τη φωτογραφική του συνεργασία με την Ευδοξία Ράδη σε ατομική έκθεση στη Φωτογραφική Συγκυρία '95, ενώ έχει συμμετάσχει στην ομαδική έκθεση 'Εικόνα και Είδωλο: Η Νέα Ελληνική Φωτογραφία, 1975-1995'. Εργάζεται στην Αθήνα σε εφαρμογές της ηλεκτρονικής εικόνας ενώ παράλληλα ασχολείται και με τη διδασκαλία της φωτογραφίας.

Προηγούμενη έκθεσηΕπόμενη έκθεση