InfoE-mailExhibitions
NESTOR MILAN (PUERTO RICO)
ΑΛΗΘΕΙΑ: ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΥΘΟΣ

16-28/2 1998
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΞΕΝΟΥ ΚΟΡΟΜΗΛΑ 38 / 264-958
ΔΕ-ΠΑ 9.30-20.30 ΣΑ 10.00-14.30



καταβολή / αρχή, γένεση
αλήθεια / πραγματικότητα, ειλικρίνεια
μύθος / αφήγημα, αλληγορία

Αποφάσισα να ονομάσω αυτή την παρουσίαση Αλήθειες, Καταβολές και Μύθοι . Αποτελεί μία σύνοψη καθώς και μία προσωπική αποτίμηση του φωτογραφικού μου έργου των τελευταίων δέκα ετών. Η επιλογή των έργων έχει γίνει από πέντε διαφορετικές σειρές στις οποίες κυριαρχεί, σαν πρωταρχικό κίνητρο, η εξερεύνηση της ανδρικής μορφής. Mε βάση τις επιλογές που έγιναν, το τελικό αποτέλεσμα αναδεικνύει τρείς κύριες ενότητες ενδιαφέροντος. Η πρώτη αποκαλύπτει τα πρωταρχικά στοιχεία που συγκροτούν την προσέγγισή μου απέναντι στα μέσα και τη θεματογραφία τους. Τα φορμαλιστικά στοιχεία όπως η σύνθεση, ο φωτισμός, η φόρμα, η πόζα, η κίνηση και ο χώρος, προσχεδίασαν και καθόρισαν το ύφος μου.

Σαν ομοφυλόφιλος άνδρας από το Πουέρτο Ρίκο που έζησε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του '80 είχα μια παραμορφωμένη αντίληψη της ζωής εξαιτίας των φόβων που δημιουργήθηκαν από την κρίση του AIDS και τη γενικότερη προκατάληψη. Ενστικτωδώς άρχισα να απειλώ και να παραμορφώνω τα αρνητικά μου. Η επέμβαση μέσα από το ξύσιμο και το κομμάτιασμα (αποδόμηση και αναδόμηση) λειτούργησαν σαν εργαλείο που σημείωνε το εύθραυστο του ανθρώπινου σώματος. Καθώς χρειάστηκε να αντιμετωπίσω το θάνατο πολλών στενών φίλων και ενός συνέταιρου, διέκοψα αυτό τον τρόπο εργασίας. Διδάχθηκα πολλά μαθαίνοντας να διώχνω το φόβο και να αποδέχομαι τα γεγονότα. Συγκεντρώνομαι περισσότερο στην εκτύπωση των εικόνων μου χρησιμοποιώντας επιστρώσεις τόσο σχισμένων όσο και άθικτων φύλλων από τσιγαρόχαρτο, ριζόχαρτο και επικερωμένο χαρτί πάνω στα φωτογραφικά μου χαρτιά. Εξακολούθησα να μεταβάλλω τη φορμαλιστική αρμονία της εικόνας προσπαθώντας να την απαλύνω και να της προσδώσω έναν απόκοσμο χαρακτήρα.

Μία δεύτερη ενότητα δουλειάς προέρχεται από τη δεκαετία του '90 βασισμένη σε εικόνες με λιγότερη θεατρικότητα, εστιάζοντας σε βιογραφικές σημειώσεις και την προσωπογραφία. Μία τρίτη και πιο πρόσφατη ενότητα κατασκευάζει ψεύτικες σκηνές που αφορούν και καθιστούν πιο έντονη τη γνώση που αποκτήθηκε μέσα από τη ζωή. Η ενόραση αυτή οδηγεί εμένα και το έργο μου πίσω σε συγκεκριμένες καταβολές, με την έννοια τόσο της δυσπιστίας αλλά και των καταφάσεων που η ωριμότητα μπορεί να φέρει στην επιφάνεια. Θέματα όπως η ύπαρξη (η ζωή και ο θάνατος), καινούργιες προσεγγίσεις απέναντι στο AIDS, η ελπίδα, η σεξουαλικότητά μου καθώς και εκείνη άλλων ανδρών, οι φιλίες, η αγάπη και η μοναχικότητα αποκαλύπτονται τώρα μέσα από σύμβολα και τις ελάχιστες δυνατές οπτικές πληροφορίες.

O Nestor Millan γεννήθηκε στο Σαν Ζερμάν τoυ Πoυέρτo Ρίκo τo 1960. Σπoύδασε Ανθρωπιστικές Επιστήμες με κατεύθυνση στις Καλές Τέχνες, στo Πανεπιστήμιo τoυ Πoυέρτo Ρίκo. Παρακoλoύθησε μαθήματα βίντεo, φωτoγραφίας και μoντέρνoυ χoρoύ στo Pratt Institute της Νέας Υόρκης, όπoυ έκανε αργότερα μεταπτυχιακές σπoυδές στo τμήμα φωτoγραφίας και χαρακτικής. Από τo 1988 εργάζεται ως καθηγητής στo τμήμα Καλών Τεχνών τoυ πανεπιστημίoυ τoυ Πoυέρτo Ρίκo. Έχει παρoυσιάσει τo έργo τoυ σε ατoμικές εκθέσεις στις Ηνωμένες Πoλιτείες και τo Πoυέρτo Ρίκo και επίσης σε μεγάλo αριθμό oμαδικών εκθέσεων στις Ηνωμένες Πoλιτείες, τo Πoυέρτo Ρίκo, την Ισπανία, τη Βραζιλία, τo Μεξικό, τη Φινλανδία, την Αίγυπτo, την Oλλανδία, την Ιαπωνία, την Κoλoμβία και τη Βενεζoυέλα.

Προηγούμενη έκθεσηΕπόμενη έκθεση